NieuwsgierigLeerlingen zijn actief bezig met hun leerproces | |
In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. | De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar. |
Wie bakte de lekkerste pepernoten?
Zeven kinderen gingen de strijd aan in ’Heel groep 7/8 bakt’! Een deskundige jury van fijnproevers, namelijk alle pepernotenliefhebbers van de groep, kozen om de beurt de lekkerste kruidnoot van het jaar. Uiteindelijk viel pepernoot 1 van Nikola qua structuur, geur, grootte en…