NieuwsgierigLeerlingen zijn actief bezig met hun leerproces | |
In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. | De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar. |

Thema: De lente hangt in de lucht!
Wind, neerslag, waterkringloop, hoge en lage luchtdruk, allemaal onderdelen die we tijdens dit thema onderzocht hebben. In het weerstation hebben we geleerd hoe je het weerbericht op het internet kan opzoeken en hoe je dit aan de kinderen van de huishoek kan presenteren!